„Termin “Blog” nastao je skraćivanjem dve reči – Web Log, što bi se moglo u ovom kontekstu prevesti kao Web dnevnik (diary). Fraza Web Log se inače u Internet tehnologiji koristi za definisanje statističke aktivnosti jednog sajta (broj posetilaca, broj otvorenih stranica sajta, itd), ali u kontekstu fenomena Blog govori se o, najjednostavnije rečeno, javnom vođenju dnevnika putem Web stranice. Termin Blog u engleskom jeziku znači istovremeno i kreirati (praviti) Blog, kao glagol (to blog).” Dragan Varagić, Blog osnove
Iako su blogovi relativno mlad izum, sam koncept bloga ima dužu istoriju. Za jednog od prethodnika bloga smatra se Usenet diskusiona grupa mod.ber koja datira još iz 1983. godine. U pred http eri, diskusione grupe su nudile samo razmenu teksta između više korisnika. U ovom periodu sve diskusije su uglavnom bile moderisane i pod editorskom kontrolom administratora. Diskusione grupe su funkcionisale upravo kao današnji forumi, kao mesta gde se razmenjuju argumenti i započinju debate. Ono što je izdvojilo mod.ber od ostalih diskusionih grupa je činjenica da se sadržaj nije sastojao od debata između korisnika, nego samo od linkova i informacija postovanih od jednog korisnika, Brajana E. Redmana. Iako tehnički ovo nije bio blog, jer nije bio deo Web-a (u ovo vreme web još nije postojao), mod.ber je imao 2 karakteristike blogova; sadržao je linkove i komentare na druge postove diskusionih grupa, liste elektronske pošte i novosti.
Tek 1992. godine, Tim Berners Li, izumitelj web protokola, počinje da piše prvi web dnevnik. Ovo je bila prva web stranica na kojoj se nalazio onlajn dnevnik, pa se zvanično smatra kao početak istorije fenomena bloga. Iako je postajao već neko vreme, fenomen bloga se nije raširio sve do kraja devedesetih godina prošlog veka. Uočivši porast interesovanja za ovaj medij, 1999. godine osnovan je prvi besplatni servis za blogovanje od strane kompanije Pyra Labs, danas u vlasništvu Google-a. Po prvi put uz pomoć Blogger-a, servisa za blogovanje, korisnici su mogli na lak način da postave i vode svoje blogove.
Danas je interesovanje za blogove zaista neverovatno. Broj samih blogova je u velikoj ekspanziji, kao i broj ljudi koji čitaju blogove. Samim tim, blog postaje fenomen koji polako preuzima primat nad ostalim medijima.
Нема коментара:
Постави коментар